Astăzi blogul meu împlinește 1 an. Vă mulțumesc celor care ați fost și încă sunteți alături de mine, celor care îmi citiți articolele și celor care faceți ca această mică comunitate pe care am creat-o împreună să meragă mai departe.

Anul trecut pe vremea asta am postat primul articol, un articol în care mă descriam pe mine și motivele apariției acestui blog. Am recitit acum câteva zile textul respectiv și mi-am dat seama cât de mult m-am schimbat. M-am gândit că ar cam fi cazul să actualizez acele paragrafe, dar pe parcurs ce ștergeam și modificam mi se rupea sufletul când vedeam că acea bucățică din povestea mea dispărea. Așa că am hotărât să nu mai modific nimic și să fac un nou articol astfel încât, peste câțiva ani, să putem să recitim împreună textele și să râdem de ideiile pe care le aveam când eram mai mici, (așa cum, cel puțin mie, se întâmplă mai mereu). Așa că așteptați-vă cât de curând să auziți povestea anului 2018.

Dar până atunci, să ne reîntoarcem la ziua de astăzi. De-a lungul acestui prim an de existență, blogul a trecut prin multe etape până să ajungă la forma de astăzi, la categoriile pe care voi le apreciați atât de mult. De la sănătate sau dezvoltare personală, categorii despre care probabil v-ați dat și voi seama între timp că nu știu mare lucru, am ajuns să scriu despre călătorii și, mai nou, despre cărți.

Am avut perioade în care am scris cu consecvență, dar au fost și perioade în care nu am scris deloc din diferite motive, dar niciodată nu m-am gândit că aș putea să renunț la blog.

Iubesc tot ceea ce ține de călătorii, de anumite experiențe pe care le poți dobândi doar călătorind, de senzația aceea pe care o ai atunci când te aflii într-un loc la care poate doar visai să ajungi și simți cum îți fug picioarele de pe pământ. Și toate acestea se întâmplă pentru că așa simt eu că evoluez, că mă descopăr pe mine descoperind locuri noi sau întorcându-mă în locuri care m-au fermecat.

Dar și mai mult iubesc că am acest spațiu în care pot să împărtășesc cu voi toate aceste experiențe pentru că știu cum e atunci când vrei să îți planifici o vacanță și primul lucru pe care îl faci este să dai search pe google în căutare de sfaturi de călătorie.

În cele ce urmează o să vă prezint o retrospectivă a călătoriilor pe care le-am făcut în acest prim an de blogging. Dacă ar fi după mine, și acum mi-aș face bagajele și aș pleca într-o nouă aventură, însă mă consolez cu faptul că am doar 22 de ani și o viața înainte să călătoresc:

1.Un Crăciun de poveste la Viena

Viena este unul dintre orașele cele mai căutate în preajma sărbătorilor de iarnă și pe bună dreptate. Anul trecut am avut ocazia să-l vizitez cu câteva zile înainte de Crăciun și, plimbându-mă pe străzile îmbrăcate în straie de sărbătoare, am realizat că vienezii sunt atât de mândrii de patrimoniul orașului lor încât au reușit să păstreze un echilibru între modernitate și tradiție, lucru pe care nu îl poți observa oriunde. Localnicii m-au impresionat prin bunăvoința lor față de turiști, iar târgurile de Crăciun au completat perfect tabloul unei vacanțe reușite.

2.Cabana Gârbova, Predeal

Vacanța de iarnă de anul trecut s-a terminat cu o escapadă la Predeal, la Cabana Gârbova. Traseul de la telescaunul Clăbucet Plecare și până la cabană este unul dintre preferatele mele pe timp de iarnă. Se poate parcurge în aproximativ 20 de minute, cu un minim de efort, dar cu un peisaj de poveste în jur.

3.Clujul pe timp de iarnă

Începutul lunii martie m-a prins la Cluj, o excursie care s-a vrut a fi plină de plimbări sub razele de soare ale primăverii timpurii, dar s-a dovedit a fi o aventură pe timp de viscol și zăpadă. Așa că nu am apucat să vizitez decât centrul orașului și obiectivele foarte apropiate. În schimb, am reușit să descopăr foarte multe restaurante astfel încât am reușit să fac și un top 5 cu cele care mi-au impresionat papilele gustative.

4.Vacanța de Paște

A fost a doua oară când mi-am petrecut vacanța de Paște departe de casă, prima dată fiind vorba de un Paște memorabil în Maramureș, iar anul trecut am ajuns pe Valea Prahovei, ne-am cazat în Bran, am vizitat împrejurimile complexului Cheile Grădiștei și centrul istoric al Brașovului.

5.Mini tur de România

Am sărbătorit venirea verii într-un mini tur de România, începând cu Viscri, un muzeu în aer liber, continuând cu Sighișoara, paradisul caselor colorate și terminind cu o baie în ștrandul de la Praid și cu plimbări lungi prin munții din stațiunea Sâmbăta de Sus. Vă recomand cu toată inima să vizitați Viscri, mai ales dacă nu ați avut ocazia să vă petreceri vacanțele de vară din copilărie la țară, dar să nu vă așteptați să găsiți drumuri asfaltate și restaurante de la tot pasul. Frumusețea locului constă exact în lispa acestor lucruri.

6.Gura Portiței, un Saint Tropez al României doar la capitolul prețuri

Primul contact cu marea l-am avut în acest an abia în luna august pentru că am fost prinsă cu examenele de licență și admitere la facultate. Am ajuns la Gura Portiței cu niște așteptări poate prea mari. Am găsit un complex turistic foarte frumos pe alocuri, dar cu condiții nu tocmai ca cele descrise și la niște prețuri destul de ridicate. Trecând peste aceste minusuri, săptămâna petrecută acolo a fost exact ce aveam nevoie după tot haosul cu examenele. Vremea a ținut în mare parte cu noi și ne-am relaxat la malul mării.

7.Thassos, Grecia

Ultima, dar nu cea din urmă, a fost vacanța de pe insula Thassos de la începutul lui septembrie, o perioadă perfectă din punctul meu de vedere pentru călătoriile din Grecia. Nu mai este niciun secret faptul că pe insulă, din 10 mașini, 7 sunt cu număr de România, însă am descoperit niște plaje superbe, apă cristalină și peisaje care îți taie respirația. Așa că în ciuda tuturor celor scrise și spusese despre Thassos, eu vă recomand să îi acordați măcar o săptămână din timpul vostru pentru că merită cu adevărat.

Acestea fiind spuse, acum nu-mi rămâne decât să mă gândesc la anul care vine și la toate locurile în care îmi doresc să ajung. Rămâne de văzut cum se vor derula lucrurile pe parcursul noului an, însă un lucru este cert: pasiunea mea de a călătorii nu va dispărea niciodată.