Am auzit atât de multe despre Lacul Como și despre orașele ce-l înconjoară și am văzut atât de multe fotografii încât parcă atunci când am ajuns într-adevăr acolo am avut impresia că m-am întors pe meleaguri deja străbătute. Este bine să te informezi despre locurile în care urmează să mergi, însă senzația familiară pe care am avut-o când am pășit pe acest tărâm italian nu a fost una tocmai placută din acest punct de vedere.

Cu siguranță vă întrebați de ce spun toate aceste lucruri cand urmează să vă povestesc și să vă arăt din perspectiva mea aceleași locuri.

Șederea mea la Lacul Como a fost una scurtă, de doar două nopți și cu o singură zi întreagă de explorat la dispoziție. Așa că mi-am dorit să mă documentez atât de bine, încât să pot să profit de fiecare minut petrecut acolo. Astfel am ajuns să știu prea multe, iar experiența mea a fost una familiară pe alocuri.

Eu cred în puterea acestor articole și mai ales în utilitatea lor și cred că fiecare articol este unic în felul lui, fiind modelat în funcție de personalitatea și experiența trăită de persoana din spatele lui.

Dacă îmi permiteți, voi începe această poveste cu un sfat: Informați-vă, informați-vă, informați-vă! Dar faceți-o în așa fel încât să vă lăsați loc de momente de improvizație.

Veleso

Veleso este un oraș autentic și extrem de cochet situat la 10 minute de condus față de drumul principal ce înconjoară lacul și la jumătatea distanței dintre orașul Como și Bellagio. Trebuie să recunosc că dacă șoseaua mult prea îngustă de lângă lac mi s-a părut periculoasă pe alocuri, drumul de la lac până în Veleso mi s-a părut de-a dreptul terifiant, cel puțin la prima încercare.

Șoseaua este la fel de îngustă, iar urcușul pe serpentine mi-a cam dat emoții și nu eram eu cea care conducea. După câteva urcări și coborâri până la lac, drumul a devenit din ce în ce mai frumos, iar senzația de la început a dispărut. Noroc că nu este un drum la fel de populat precum cel principal de lângă lac. Dacă ajungeți în zonă, aveți mare grijă.

Veleso este orașul în care ne-am cazat. Ne-am dorit să avem o experiență cât mai autentică și nu puteam să facem o alegere mai bună. Vila Cadorna Chalet a devenit pentru două nopți casa noastră, și spun asta pentru că într-adevăr m-am simțit ca acasă. Gazda noastră s-a asigurat de acest lucru.

Cu o combinație perfectă între nou și vechi, cu o istorie de zeci de ani în spate, cu o poveste impresionantă și cu o priveliște superbă către lac. Cu asta ne-a cucerit pe noi. Nu mi-am dat seama pe moment să fac câteva poze ca să vi le pot arăta, însă o puteți căuta pe internet. V-o recomand cu cea mai mare plăcere.

Bellagio

Bellagio, perla Lacului Como. Așa este descris acest oraș de aproape oricine îi străbate teritoriul. Și pe bună dreptate. Se spune că Bellagio era pe vremuri orașul aristocraților, iar oamenii de rând nu aveau voie să-i calce pragul. Vila Melzi este dovada pură a acestui lucru.

Vila din imaginile de mai de jos a fost construită de Francesco Melzi D’Eril, vice-președintele Republicii Italiene sun Napoleon între anii 1802 și 1805. De-a lungul timpului, vila a găzduit personalități precum Franz Liszt și Stendhal, dar a fost și martora multor întâlniri politice la nivel înalt. Din păcate, doar grădinile se pot vizita, interiorul casei fiind închis publicului. Însă și așa, grădinile oferă un spectacol pentru care merită să cumperi bilet.

Centrul orașului este un cumul de restaurante, terase, magazine de suveniruri, iar înghețata se găsește la tot pasul. Străduțele înguste și scările specifice așezărilor istorice italiene sunt nelipsite, iar clădirile colorate, cu flori la geam, completează perfect tabloul.

Însă ca orice loc super popular, aglomerația face și ea parte din peisaj. În timpul sezonului, Bellagio este un oraș aglomerat și este bine să luați acest lucru în considerare dacă plănuiți să vă cazați aici. Bineînțeles că există și zone la periferie care sunt mai liniștite. Depinde doar de ce vă doriți voi.

Bellagio este un punct important și în ceea ce privește traversarea lacului. Aici veți găsi de la bărci care pot fi închiriate, până la taxiuri pe apă sau ferry-boat-uri. Noi am ales să traversăm lacul până în Varenna cu un ferry-boat deoarece a fost varianta cea mai ieftină, iar programul era și el convenabil, plecările fiind din jumătate de oră în jumătate de oră cu o pauză de o oră în timpul prânzului. Prețul pe un bilet dus de persoană a fost 4,6 euro.

Varenna

Varenna a fost orașul care mi-a cucerit inima și care a reușit să-mi depășească toate așteptările. Din câte am citit înainte de vacanță, în cele mai multe articole erau menționate trei orașe: Bellagio, Varenna și Menaggio. Însă cum nu aveam destul timp la dispoziție ca să le vedem pe toate, am mers pe mâna gazdei noastre de la Cadorna Chalet și, în afară de Bellagio, am ales să vizităm Varenna. Și nu puteam face o alegere mai bună.

După ce am coborât din ferry-boat, am luat-o pe o potecă special amenajată pe malul lacului până în centrul istoric unde ne-am și așezat să luăm o mică gustare și să ne bucurăm de peisaj. Aici nu sunt atât de multe variante din care poți alege, iar la ora prânzului poate fi destul de aglomerat, însă noi nu am avut probleme în alegerea locului perfect.

După pauza bine meritată, am luat străduțele la pas și odată ce ne-am îndepărtat puțin de aleea principală, am găsit liniște și lucruri frumoase de admirat la tot pasul. Ba chiar am dat și peste o mică plajă unde oamenii se opreau fie pentru o scurtă baie în lac, fie pentru o întreagă după-amiază petrecută cu prietenii. Din păcate, noi nu eram pregătiți pentru plajă, însă nu am rezistat tentației de a încerca apa măcar cu picioarele.

Dacă ar fi să aleg între Bellagio și Varenna, aș alege Varenna fără să stau pe gânduri.

Nesso

Nesso a fost o altă surpriză plăcută. Aici era locul din care începeam să urcăm pe munte până în orașul unde eram cazați. Ne-am oprit să luăm cina în Nesso la recomandarea gazdei noastre, cu gândul că vom mânca și apoi vom merge să ne odihnim. Însă cum nu ne era încă foame, am decis să ne mai plimbăm puțin.

Neștiind încotro să o luăm sau ce am fi putut face aici, am întrebat la restaurantul unde urma să mâncăm, Tre Rose, pe unde ne putem plimba. Cei de acolo ne-au îndemnat să o luăm pe o potecă care arăta puțin cam dubios la prima vedere, însă ne-au asigurat că avem ce să vedem, iar plimbarea va fi una plăcută. Ceea ce au omis să ne spună este faptul că la finalul drumului vom da peste o cascadă superbă, iar surpriza a fost într-adevăr una extrem de frumoasă.

Cascada poate fi admirată și de la drumul principal, însă cum noi am vrut să ne plimbăm, am luat-o pe acea potecă care mai întâi coboară până aproape de lac, iar apoi urcă înapoi spre șoseaua principală. Avantajul nostru a fost că am văzut de aproape cum arată casele localnicilor.

Și cam aici s-a terminat plimbarea noastră la Lacul Como. Toate aceste orașe le-am vizitat într-o singură zi și chiar nu am simțit că fug dintr-o parte în alta. Am avut suficient timp pentru a le descoperi fără să ne grăbim. Cu siguranță Lacul Como are o mulțime de alte locuri frumoase care merită explorate, dar pentru asta sunt următoarele vacanțe, nu-i așa?